2025.02.1.2 Članci generirani umjetnom inteligencijom-praktični primjeri i problemi
Filip Galić, dipl. iur
Pisanje članaka putem umjetne inteligencije (AI) predstavlja jedan od najuzbudljivijih i najbrže rastućih fenomena u modernom novinarstvu i digitalnom pisanju. Uz pomoć sofisticiranih algoritama i naprednih modela za obrada jezika, AI je postao alat koji omogućava brzu generaciju tekstova, analizu podataka, pa čak i kreiranje sadržaja koji imitira ljudski stil pisanja. AI ne samo da olakšava svakodnevni rad novinara, blogera i marketinških stručnjaka, već otvara i nova pitanja u vezi s etikom, kreativnošću i budućnosti pisane riječi. Dok neki smatraju da će umjetna inteligencija zamijeniti ljudske pisce, drugi je vide kao pomoćni alat koji unapređuje kreativni proces i omogućava pisanje brže i učinkovitije. U ovom tekstu, razmotrit ćemo kako AI mijenja način na koji stvaramo i konzumiramo sadržaj te koje su prednosti i izazovi njegove primjene u pisanju članaka.
Prethodni odlomak nije napisao autor ovog članka, već isključivo umjetna inteligencija. To bi trebalo biti vidljivo već po samoj konsturukciji rečenica, gotovo savršenoj gramatici, pravopisu i jako afirmativnom tonu koji govori o svim prednostima koje će umjetna inteligencija doprinijeti pisanju.
U tom aspektu, mi možemo praktički već sada zaključiti da brojne struke koje se bave isključivo pisanjem (novinari, lektori, copywriteri, itd.) mogu staviti ključ u bravu i potražiti neka druga zanimanja, a o čemu smo već bili pisali. Naime, za pisanje prethodnog članka je bilo potrebno svega jedan kvailtetan input i tekst je generiran u roku od manje od pola minute.
Zvuči iznimno privlačno, zar ne? Pogotovo za…